Omgevingsambtenaar
Wat is jouw rol
Stad Brugge is ambitieus!
Tegen 2030 willen we de lokale uitstoot van CO₂ halveren. Om deze ambitieuze klimaatdoelen te realiseren hebben we alle Bruggelingen, Brugse organisaties, verenigingen en ondernemingen nodig.
Nu zijn we op zoek naar een enthousiaste Omgevingsambtenaar om ons team te versterken.
Lees hieronder meer!
-
Behandeling van omgevingsaanvragen:
- Beoordelen van aanvragen, adviesvragen en stedenbouwkundige attesten.
- Opstellen van adviezen voor het college van burgemeester en schepenen.
- Actief samenwerken met collega’s, bouwheren, architecten en andere betrokkenen.
-
Informatie en coördinatie:
- Je fungeert als aanspreekpunt (SPOC) voor een specifiek thema binnen de ruimtelijke ordening.
- Je verzamelt en deelt actuele informatie, woont studiedagen bij en vertaalt deze naar de praktijk.
- Meewerken aan de opmaak van stedenbouwkundige verordeningen, beleidsvisies en ruimtelijke beleidsplannen.
-
Bijdragen aan het handhavingsbeleid:
- Ondersteuning van bouwcontroles en handhavingsdossiers in samenwerking met het team Inspectie en Handhaving.
-
Overleg en communicatie:
- Overleg voeren met bouwheren, stadsdiensten en de hogere overheid.
- Voorbereiden van vergaderingen, presentaties en publieke infomomenten.
- Zorg dragen voor duidelijke en correcte verslaggeving.
-
Projectmatig werken:
- Bijdragen aan stadsbrede projecten, zoals stadsvernieuwing en beleidsontwikkeling.
- Actieve deelname aan werkoverleg, vormingsmomenten en studiedagen.
- Een volledig overzicht van alle taken vind je terug in de functieomschrijving.
Inleidend tekstje
Stad Brugge organiseert een selectieprocedure voor aanwerving, bevordering, interne personeelsmobiliteit en externe personeelsmobiliteit voor Omgevingsambtenaar bij Omgevingsvergunning (salarisschaal A1a-A2a - deadline VÓÓR 11/02/2025).
Deze functie wordt beschouwd als een knelpuntberoep. Relevante professionele ervaring kan onbeperkt worden gevaloriseerd.
Wat is jouw rol?
Stad Brugge is ambitieus!
Tegen 2030 willen we de lokale uitstoot van CO₂ halveren. Om deze ambitieuze klimaatdoelen te realiseren hebben we alle Bruggelingen, Brugse organisaties, verenigingen en ondernemingen nodig.
Nu zijn we op zoek naar een enthousiaste Omgevingsambtenaar om ons team te versterken.
Lees hieronder meer!
-
Behandeling van omgevingsaanvragen:
- Beoordelen van aanvragen, adviesvragen en stedenbouwkundige attesten.
- Opstellen van adviezen voor het college van burgemeester en schepenen.
- Actief samenwerken met collega’s, bouwheren, architecten en andere betrokkenen.
-
Informatie en coördinatie:
- Je fungeert als aanspreekpunt (SPOC) voor een specifiek thema binnen de ruimtelijke ordening.
- Je verzamelt en deelt actuele informatie, woont studiedagen bij en vertaalt deze naar de praktijk.
- Meewerken aan de opmaak van stedenbouwkundige verordeningen, beleidsvisies en ruimtelijke beleidsplannen.
-
Bijdragen aan het handhavingsbeleid:
- Ondersteuning van bouwcontroles en handhavingsdossiers in samenwerking met het team Inspectie en Handhaving.
-
Overleg en communicatie:
- Overleg voeren met bouwheren, stadsdiensten en de hogere overheid.
- Voorbereiden van vergaderingen, presentaties en publieke infomomenten.
- Zorg dragen voor duidelijke en correcte verslaggeving.
-
Projectmatig werken:
- Bijdragen aan stadsbrede projecten, zoals stadsvernieuwing en beleidsontwikkeling.
- Actieve deelname aan werkoverleg, vormingsmomenten en studiedagen.
- Een volledig overzicht van alle taken vind je terug in de functieomschrijving.
Wat verwachten we van jou?
Stad Brugge hecht meer belang aan kwaliteiten en competenties van mensen dan aan leeftijd, geslacht, gender, nationaliteit, afkomst, geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing.
- Je beschikt over een Masterdiploma*
OF
- Je beschikt niet over een Masterdiploma maar wel over minimum 5jaar relevante professionele ervaring. Je documenteert de gevraagde werkervaring uitgebreid in jouw CV en/of motivatiebrief.
- Je hebt grondige kennis van ruimtelijke ordening, stedenbouw, monumentenzorg en relevante wetgeving (Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, Omgevingsvergunningsdecreet, enz.).
- Inzicht in open ruimtebeleid, stadsvernieuwingsbeleid en verkeersbeleid is een meerwaarde.
- Basiskennis van VLAREM en milieuwetgeving is een pluspunt.
- Je bent betrokken, verantwoordelijk en vooruitstrevend.
- Je hebt een passie voor duurzaamheid en de toekomst van de stad.
- Je beschikt over communicatieve vaardigheden en hebt een probleemoplossend denkvermogen.
- Verdere toelichting van de verwachte competenties vind je terug in de functieomschrijving.
*Laatstejaarsscholieren worden ook toegelaten tot de selectieprocedure als ze aan hun kandidatuur een studiebewijs van het lopende jaar toevoegen. Uiterlijk op de datum van hun indiensttreding bezorgen zij vervolgens het gevraagde diploma.
Wat verwachten we van jou?
- Je bent minstens 1 jaar in dienst bij Stad Brugge of OCMW/Mintus.
- Je hebt grondige kennis van ruimtelijke ordening, stedenbouw, monumentenzorg en relevante wetgeving (Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, Omgevingsvergunningsdecreet, enz.).
- Inzicht in open ruimtebeleid, stadsvernieuwingsbeleid en verkeersbeleid is een meerwaarde.
- Basiskennis van VLAREM en milieuwetgeving is een pluspunt.
- Je bent betrokken, verantwoordelijk en vooruitstrevend.
- Je hebt een passie voor duurzaamheid en de toekomst van de stad.
- Je beschikt over communicatieve vaardigheden en hebt een probleemoplossend denkvermogen.
- Verdere toelichting van de verwachte competenties vind je terug in de functieomschrijving.
Om effectief te kunnen aangesteld worden moet je over minstens 2 jaar anciënniteit bij het bestuur beschikken. Indien je hier niet over beschikt, word je na het slagen in de procedure op een werfreserve geplaatst die 3 jaar geldig is.
Wat bieden wij jou aan?
Samen met meer dan 1600 collega’s verzorg je de dienstverlening binnen onze centrumstad en zie je dagelijks het resultaat van jouw werk.
- We bieden jou een voltijdse contractuele aanstelling voor onbepaalde duur.
- Alle anciënniteit in overheidsdienst en alle relevante werkervaring in de privésector of als zelfstandige wordt overgenomen.
- Jouw startloon is afhankelijk van het aantal jaar over te nemen anciënniteit en bedraagt tussen €3788.61 (startloon zonder anciënniteit) en €6276.78 (maximumloon voor deze functie) bruto voor een voltijdse tewerkstelling.
- Voor een raming op maat van je nettoloon kan je vrijblijvend contact opnemen met loonadministratie@brugge.be.
- De loonsimulatie gebeurt op basis van een verklaring op eer en verbindt het bestuur niet tot het toekennen van de anciënniteit.
- Een soepele verlofregeling met minimaal 31 verlofdagen voor een fulltime tewerkstelling.
- Een flexibele arbeidsorganisatie met kansen tot telewerk, aandacht voor de work-life balance, opleiding, loopbaan- en doorgroeimogelijkheden.
- Een gevarieerd aanbod aan sociale voordelen en personeelsactiviteiten om je collega’s beter te leren kennen.
- Een eindejaarstoelage, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer of gratis openbaar vervoer en een aanvullende pensioenverzekering.
Voor een volledig overzicht van ons uitgebreid voordelenpakket zie onze vacaturesite.
Wat bieden wij jou aan?
Een nieuwe rol binnen de stad om als Omgevingsambtenaar de dienst Omgevingsvergunning te versterken.
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
Deze selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven:
- Voorbereidende case (thuis uitwerken)
- mondelinge proef + case bespreking 11/03/2025
- psychotechnische proef (+niveau-& capaciteitstest) week van 14/03/2025
Je kunt al dan niet geselecteerd worden voor verdere deelname aan de procedure op basis van een voorafgaande preselectie..
Wil je meer lezen over het algemene verloop van onze selectieprocedures, neem dan zeker ook een kijkje op onze vacaturesite.
Heb je een beperking of chronische ziekte? We voorzien redelijke aanpassingen zodat dit geen hindernis vormt bij je deelname aan de selectieprocedures. Vul DIT formulier zo volledig mogelijk in en voeg het toe aan jouw kandidaatstelling.
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
Deze selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven:
- Voorbereidende case (thuis uitwerken)
- mondelinge proef + case bespreking 11/03/2025
- psychotechnische proef (+niveau-& capaciteitstest) week van 14/03/2025
Wil je meer info over de verschillende loopbaanmogelijkheden als medewerker bij Stad Brugge, bezoek dan onze interne jobmarkt.
Heb je een beperking of chronische ziekte? We voorzien redelijke aanpassingen zodat dit geen hindernis vormt bij je deelname aan de selectieprocedures. Vul DIT formulier zo volledig mogelijk in en voeg het toe aan jouw kandidaatstelling.
Geprikkeld?
DEADLINE: VÓÓR 11/02/2025
Klik op de knop “Solliciteer”. Vul de gevraagde gegevens in en voeg toe:
- CV
- Motivatiebrief
- Diploma OF gedetailleerde opsomming van de vereiste 5 jaar relevante werkervaring (minimaal functietitel, werkgever/sector, taken en duur van tewerkstelling)
Ten laatste 26/02/2025 ontvang van je van ons een communicatie met verdere details.
OPGELET : Enkel tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking. Je ontvangt een bevestigingsmail dat je sollicitatie goed is gelukt. Heb je deze mail niet ontvangen, contacteer ons. Kijk zeker ook in je spamfolder.
Geprikkeld?
DEADLINE: VÓÓR 11/02/2025
Klik op de knop “Solliciteer”. Vul de gevraagde gegevens in en voeg toe:
- CV
- Motivatiebrief
Ten laatste 26/02/2025 ontvang van je van ons een communicatie met verdere details.
OPGELET : Enkel tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking. Je ontvangt een bevestigingsmail dat je sollicitatie goed is gelukt. Heb je deze mail niet ontvangen, contacteer ons. Kijk zeker ook in je spamfolder.
Ons contacteren?
Ondervind je problemen met het online solliciteren of wens je nog meer info, neem dan contact op met Personeel & Organisatie, t 050 44 96 30, veronique.de.geest@werkenbijbrugge.be.