Onze troeven
Flexibele arbeidsorganisatie
Elke dienst bepaalt zelf zijn werkuren: wanneer kunnen we de klant het best bedienen? Wanneer plannen we ons werk het best in? Zo heeft een museum vaste openingsuren, ook in het weekend. In het Huis van de Bruggeling is er een avondopening voorzien. De arbeiders van Openbaar domein kunnen met hun ploeg in de zomer voor dag en dauw aan de slag. Hierbij is het ‘resultaatsgericht werken’ ons uitgangspunt.
Op elke dienst spreken de leidinggevenden en collega’s onder elkaar af welke resultaten ze wanneer moeten behalen. Hoe dat gebeurt, laten we zo veel mogelijk aan de medewerker zelf over. Die is namelijk de expert binnen zijn werkdomein. Vertrouwen en respect tussen leidinggevenden en hun team zijn daarbij essentieel.
Welzijn op het werk
Stad Brugge heeft aandacht voor welzijn op het werk. Daarvoor zetten we ons onder andere in op:
- Aandacht voor preventie op het werk,
- Een actief aanwezigheidsbeleid,
- Ruimte voor re-integratie op de werkvloer na een periode afwezigheid,
- Aandacht voor ergonomie op het werk (stoelen, werkmiddelen, …),
- Lid worden van de personeelsvereniging Sodibrug met tal van voordelen,
- Gratis griepvaccin,
- …
Correct voordelenpakket
Stad Brugge biedt volgend aanbod aan financiële en extralegale voordelen:
- Een stabiele werkgever die werkzekerheid biedt;
- Werk in de buurt;
- Een goede balans werk-gezin;
- Een aantrekkelijk verlofpakket;
- Loon volgens barema’s;
- Overname openbare anciënniteit;
- Vergoeding voor onregelmatige prestaties of overuren;
- Maaltijdcheques;
- Fietsvergoeding;
- Mogelijkheid tot fietslease;
- Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer;
- Vakantiegeld;
- Eindejaarspremie;
- Hospitalisatieverzekering;
- Aanvullende pensioenverzekering.
Opleiding en Loopbaanmogelijkheden
Stad Brugge biedt aan haar medewerkers een uitgebreid opleidingsaanbod, zowel via zelf georganiseerde opleidingen, het volgen van externe studiedagen of via e-learning. We willen de ontwikkeling van de medewerkers stimuleren zodat:
- Deze breder inzetbaar zijn in de organisatie en de maatschappij;
- Zijzelf en de organisatie een kwalitatievere en efficiëntere dienstverlening kunnen aanbieden;
- Ze zich beter kunnen aanpassen aan een veranderende realiteit;
- Er een cultuur van leren gecreëerd wordt waarbij de medewerkers elkaar stimuleren zich te ontwikkelen.
Daarnaast wordt er ook sterk ingezet op het intern laten doorgroeien van medewerkers.